Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Skrutt vs. Mys

Av Sofie - 26 augusti 2007 17:41

Jag har haft en skruttsommar och nu väntar jag på en toppenmysig höst! (bra sammanfattning efter en bloggtorka eller hur?) Först ska jag bara passa på att njuta av den sommarvärme som finns kvar (eller jaa, kan man säga 'kvar' när den inte funnits tidigare?!?)


Fullt upp i uppsala som vanligt:

  • Besök hos Sjukgymnast
  • Grillning hos familjen Sundén/Nilsson
  • Tjejpladder hos fröken Strängby med Fru Sundén
  • Fin fika på stan med fröken Strängby och fröken Sara
  • Försök att hitta klänning med nyss nämda fröknar
  • Middag med fröken Strängby
  • Mysig tekväll med fröken Strängby
  • Trevlig dag och kväll med riddare och 'eld och lågor' tillsammans med Familjen Sundén/Nilsson, Fröken Strängby och Mr. Victor
  • Situps och Armhävningar med Fröken Strängby (resultat = snuskigt mycket träningsvärk idag)

Allt detta hänt på tre dagar. Idag är söndag och vilodag. Idag har jag inte gjort något alls och jag planerar att göra ungefär lika mycket efter jag bloggat med.


Annars i sommar har jag gått en bildkurs och lärt mig måla, gått en utomhuspedagogikkurs och lärt mig om skogsavverkning, varit kattvakt åt Babbis en vecka, lekt med lillkusin i lekpark, flängt till Falun och hjälpt Tore att flytta in, hämtat ett akvarium i Ludvika, lyssnat på Rapid Actions kanske sämsta spelning med Emma, badat hela två gånger, legat i mammas hängmatta,  spontanåkt till Sundsvall för shopping med Emma och Maj, blivit bjuden på restaurang av pappa, åkt på dans (riktig dans!) med Emma och Maj, druckit vin med Helena och Anna, gullat med massa bebisar, suttit på bryggan med Tore och säkert en massa andra saker med.


Nu har jag ett välförtjänt sommarlov fram till den 4e då jag börjar specialpedagogikskursen!


Tack och Hej

Leverpastej! 

 
 
Malin

Malin

26 augusti 2007 20:22

Den där fröken Strängby verkar vara en mysig typ ;)

http://www.beautifuldisaster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofie

26 augusti 2007 22:41

haha, jodå, en urtrevlig liten snärta ska jag säga dig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 oktober 2007 03:09

I'm drunk. I'm happy. It's my birthday today! hahahaha!...

Av Sofie - 6 september 2007 11:32

Idag började som en tråkig dag. Klockan ringde alltför tidigt. Runt fem var den. Jag blev irriterad över att jag inte orkat plugga klart igårkväll och surade i sängen ett tag. Lite för länge för att jag dessutom skulle hinna äta frukost. Jag åt en ba...

Av Sofie - 21 juni 2007 20:51

Imorgon är det midsommarafton.. Och här i Trönö är prognosen: Regn. mycket trevligt. Jag är less på det mesta just nu. har varit i härnösand i en vecka och börjat på två kurser, en bildkurs (som verkar bra) och en utomhuspedagogikkurs (om förövrigt i...

Av Sofie - 8 juni 2007 20:02

länge sdan jag skrev nu!   Jut nu sitter jag hemma ho mamma, om har et krånglig tangentbod som inte vill fungera som det ka. (s, r, d, e, och t vill helst inte krivas, men ibland, ller om man trycker hårt och många gånge, så vill det sig väl!)   Tore...

Av Sofie - 23 maj 2007 16:08

Jag är så innerligt trött. Trött ända in i själen. Solen skiner, fåglar kvittrar, ungar på praktiken som är snälla, bra betyg på svensktenta, resa till Karlskrona som blev mycket lyckad. Borde inte jag vara glad och sprallig? ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards