Alla inlägg under mars 2007

Av Sofie - 31 mars 2007 09:15

steg upp på morgonen innan min dag var riktigt vaken.ohooo vilken härlig dag. Smög mig på knä till sjönför att få se dig bada naken. ohooo vilken härlig dag.Har skjutsat iväg Tore till högskoleprovet nu. Håller tummarna för honom! Sedan tog jag mig en kopp te och ett par mackor och satte mig ned och läste den lokala Hälsinge Kuriren. Ojojoj vilken nostalgi. Felstavningar, konstig meningsbyggnad och bilder av medioker kvalitet. Dock roligt att se vad Söderhamnare anser intressant. Visste ni att endel av stormarknadslokalerna ägs av utlänningar? Eller att man på det Nordiska museet i Stockholm kan beskåda en fem meter hög bildväv med detaljer ur bland annat hälsinglands folkdräkt.Senare idag ska jag besöka en kär vän, Anna, som det var otroligt länge sedan jag träffade. Ska bli trevligt =) tänkte låta tiden gå lite så jag inte ringer och väcker henne bara =)Ohh vet ni att det är massa snö här? jaa, det är inte täckt med snö, men mycket här och var! I Uppsala ser man tussilagos pluppa upp lite överallt, men så långt har inte våren kommit här, och det skiljer ändå bara 15-20 mil..!

Av Sofie - 28 mars 2007 17:15

* Marias far har fem döttrar; Nano, Neno, Nino, Nuno och ? * Du springer ett lopp (jag vet, det är osannolikt!) och du springer förbi tvåan (wohoo, en riktig löpare här!) Vilken plats får du?Bli teambassadör och få gratis te! Glöm inte att ange min mailadress: tweqie@hotmail.com Hjälp mig vinna fina priser =)

Av Sofie - 26 mars 2007 21:38

Nu har malin och jag provat mitt nya te, ett svart te med mango och lite andra exotiska frukter. Hon gick nyss och nu sitter jag här och väntar på att min ansiktsmask ska få tvättas av. Är jag inte vacker så säg?

Av Sofie - 26 mars 2007 17:59

Rapid Action (www.rapidaction.net) gick vidare till den stora riksfinalen i Karlskrona i slutet av maj! Jag vet inte om jag har skrikit så mycket någonsin, fy vad ont jag hade i halsen efteråt! (Emma fick en liten tår i ögat med) Så himla bra var dom =) Ungefär 20 minuter in i programmet finns en intervju med sångaren/gittaristen Erik och sedan en av låtarna som dom spelade. http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=516090&BroadcastDate=&IsBlock=0 Nog om detta. Idag har varit en solig och varm dag, perfekt för huvudvärk och kursstart. Fixat och donat med böcker och kompendie och läst lite, och haft första föreläsningen, verkar vara en bra kurs trots allt!Nu ska jag äta, (å städa) sen kommer malin upp på te och imorgon ska vi sätta oss på biblan och läsa och sedan åka iväg med malin och kenta och handla på Ica Maxi. finfina dagar verkar det bli nu!---------Marias far har fem döttrar; Nano, Neno, Nino, Nuno och ? Gissa!

Av Sofie - 25 mars 2007 09:52

nu är jag snart påväg till gävle för att lyssna på Rapid Action! (www.rapidaction.net)måste bara visa en bild på en störtskön unge, emmas lillebror Axel! Se och Njut =)

Av Sofie - 23 mars 2007 13:47

... och den var svårare än jag trodde! men men, som bäst får jag vg, som sämst får jag komplettera 1-2 frågor.. Får se hur det går om sisådär 25 dagar.Nu är jag helt slut. Jag har ingen inspiration till nånting, och vill bara sova. Funderar på att ta en tupplur faktiskt, efter maten kanske? (ska förövrigt göra en grym pastasås med bacon, tomat, svamp, paprika, lök och mängder med grädde)Ikväll är det fest hos daniel. Malin och jag ska träffas först och vara otroligt tjejiga och dricka och sminka oss samtidigt =) Bild på festfin sofie kommer sen!--------Efter jag installerade om min cam så slapp jag de blåtonade bilderna =) Se de första för en jämförelse =) iof. är jag rätt pixlig nu, men det är inte camens fel :P

Av Sofie - 22 mars 2007 11:51

Imorse när klockan ringde vid halv sju-tiden var jag måttligt arg på mig själv. Hur kunde jag vara så dum att välja en sådan tidig tid att gå till tandläkaren? Jaja, nu när det är över så känns det väldigt bra. Den snälla tandhygienisten (heter det tandhygienisterska om det är en kvinna? Isf så var det en väldigt snäll tandhygienisterska) putsade bort missfärgningarna på mina tänder (som kom av att jag använde tandkrämen som förra idiottandhygienisten sa att jag skulle använda, som förövrigt smakar röv (förtydligande, det är inte tandhygientisten som smakar röv)). Hon tog bort lite tandsten och så var det klart. Jag fick en liten flaska av sånt där som han med båten i reklamen spränger i sin mun.. Listerine!Jag har även spelat patiensduellen med malin. 10 matcher och det blev oavgjort, 5-5! Men det var fusk, bäbisen hjälpte säkert till!Nu är det dusch och sen tentaplugg. Börjar bli lite nervös faktiskt! Kändes jättebra igår, men nu kommer oron krypande.. Kan jag verkligen allt? Kommer jag få med tillräckligt med litteraturanknytning?? uhh, jag tycker inte om salstentor... Tore har slutprov i Fysik B samma tid, så håll båda tummarna fredag mellan 8 och 12! De nio lustfrämjande faktorerna enligt... ehm skolverket??1. Behov av förståelse2. God självtillit3. Behov av begriplighet4. Varierad undervisning5. Kommunikation6. Delaktighet och påverkan7. Varierad återkoppling8. God arbetsmiljö9. LärarenNyckelord av Frank Lester om Barn och Problemlösning*Motivation*Intresse*Självtill
it*Stå emot svårigheter*Våga ta risker*Inte ge upp*Kommunikation*Läraren viktig*Lång period*Systematisk undervisningNä nu måste jag sätta igång!!

Av Sofie - 21 mars 2007 17:37

idag har malin och malin varit här och vi har käkat frukost, pluggat och käkat lunch tillsammans. Vi har tenta på fredag men det känns bättre efter idag... Annars har jag spöat Tore i patiensduell, men förlorat stort mot malin... (förlorade 2 av 2...) Jag är beroende!Soligt och fint nu på kvällen, kanske ska tvinga ut malin på en promenad efter middagen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards