Direktlänk till inlägg 18 april 2007

Mister P

Av Sofie - 18 april 2007 17:08

Ojsan! det var länge sedan jag skrev nu, så länge sedan att jag märker att vi har fått nya funktioner här på bloggen!


Jag kan nu, förutom att skriva text, även göra den fetstil, kursiv, genomstruken,

  • punktform!
  • älskar listor =)

Om jag vill göra långa texter som blir jobbiga att läsa kan jag alltid göra ett indrag!

Snyggt som tusan =)


Nåja, åter till mig! Idag har Malin, Malin och Kenta varit på besök och vi har ätit den godaste lunchen på länge! Baconinlindade kycklingklubbor i ugn med timjan och soja. Underbart gott!


Andra saker som hänt är att vi fick tillbaka vår mattetenta (wihiiii!) men för dem som behövde komplettera kom ett chockbesked smygande. Istället för att komplettera skriftligt (som vi fått information om två (2!) gånger) skulle man få gå in en och en till Mister P. och muntligt ge svar på frågorna. Följd? Ramskri! Vi gick först till kursadministratören och klagade (mesig men trevlig tant) hon sa att hon inte visste om man kunde göra så, så hon knackade på hos den berörda läraren. Jag tycker nästan synd om honom som fick alla argument punkterade...

Efter det skulle de alltså kolla upp huruvida han kunde ändra på information vi fått tidigare. Vi hann även med en sväng till Mr. Studierektor (Trevlig man!) Utan att nämna namn uppgav vi vårt ärende. Hans svarar typ: Är det Mister P? Vi tror att ryktet har gått fort, men tydligen var inte fallet så (min tanke: har han fått klagomål förr?!?!) Alltså, Mr. Studierektor var på vår sida, han tror att man kanske rent juridiskt kan göra så, men att det inte var riktigt rätt.

Idag fick vi ett mail där vi blir informerade om följande:


Detta meddelande gäller kompletteringen till tentamen på kursen "Didaktik med inriktning mot Grundläggande matematik II" och uppgifterna 2, 3 och 5, d v s områdena:
-
Bråk och decimaltal
-
Huvudräkning och skriftliga räknemetoder
-
Inledande algebra
Det är de uppgifter som Mister P. ansvarar för.
Kompletteringen av dessa uppgifter ska vara skriftlig.


Här följer ett långt inlägg om hur dessa ska lämnas in osv. och mailet avslutas med:


Eventuella frågor om ovanstående hänvisas till Mister P.



Obs. Mister P heter något annat i verkligheten!


Oh just det, jag har sått gräs i äggskal, och imorse när jag vaknade såg jag att det börjat växa =D

 
 
Emma

Emma

19 april 2007 22:31

Fint gräs men lite sent?
Jag måste ringa dig någon dag. jag har massor att berätta och så vill jag prata i telefon med någon som pratar lika mycket som mig, vem kan vara bättre än du?! :)

http://captainpoon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 14 oktober 2007 03:09

I'm drunk. I'm happy. It's my birthday today! hahahaha!...

Av Sofie - 6 september 2007 11:32

Idag började som en tråkig dag. Klockan ringde alltför tidigt. Runt fem var den. Jag blev irriterad över att jag inte orkat plugga klart igårkväll och surade i sängen ett tag. Lite för länge för att jag dessutom skulle hinna äta frukost. Jag åt en ba...

Av Sofie - 26 augusti 2007 17:41

Jag har haft en skruttsommar och nu väntar jag på en toppenmysig höst! (bra sammanfattning efter en bloggtorka eller hur?) Först ska jag bara passa på att njuta av den sommarvärme som finns kvar (eller jaa, kan man säga 'kvar' när den inte fu...

Av Sofie - 21 juni 2007 20:51

Imorgon är det midsommarafton.. Och här i Trönö är prognosen: Regn. mycket trevligt. Jag är less på det mesta just nu. har varit i härnösand i en vecka och börjat på två kurser, en bildkurs (som verkar bra) och en utomhuspedagogikkurs (om förövrigt i...

Av Sofie - 8 juni 2007 20:02

länge sdan jag skrev nu!   Jut nu sitter jag hemma ho mamma, om har et krånglig tangentbod som inte vill fungera som det ka. (s, r, d, e, och t vill helst inte krivas, men ibland, ller om man trycker hårt och många gånge, så vill det sig väl!)   Tore...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards