Alla inlägg under april 2007

Av Sofie - 26 april 2007 08:12

Igår spelades All that she wants med Ace of Base på Svenska favoriter, och mina tankar gick direkt till Helena! (Som lyssnade på dem konstant i yngre åldrar)

Just nu går jag i hemtentaångest, jag har massor att skriva, jag tycker inte att det är speciellt jättesvårt, men jag kommer aldrig igång!

Annars är det uppladdning inför valborg, igår inhandlades enorma mängder alkohol.

 Over and out

Av Sofie - 19 april 2007 22:21

Ikväll har vi haft det kul, malin, sofia och jag. Vi har skapat ett litet äggsamhälle. Dock har vi inte döpt de fina individerna ännu. Förslag mottages tacksamt!


Av Sofie - 18 april 2007 17:08

Ojsan! det var länge sedan jag skrev nu, så länge sedan att jag märker att vi har fått nya funktioner här på bloggen!


Jag kan nu, förutom att skriva text, även göra den fetstil, kursiv, genomstruken,

  • punktform!
  • älskar listor =)

Om jag vill göra långa texter som blir jobbiga att läsa kan jag alltid göra ett indrag!

Snyggt som tusan =)


Nåja, åter till mig! Idag har Malin, Malin och Kenta varit på besök och vi har ätit den godaste lunchen på länge! Baconinlindade kycklingklubbor i ugn med timjan och soja. Underbart gott!


Andra saker som hänt är att vi fick tillbaka vår mattetenta (wihiiii!) men för dem som behövde komplettera kom ett chockbesked smygande. Istället för att komplettera skriftligt (som vi fått information om två (2!) gånger) skulle man få gå in en och en till Mister P. och muntligt ge svar på frågorna. Följd? Ramskri! Vi gick först till kursadministratören och klagade (mesig men trevlig tant) hon sa att hon inte visste om man kunde göra så, så hon knackade på hos den berörda läraren. Jag tycker nästan synd om honom som fick alla argument punkterade...

Efter det skulle de alltså kolla upp huruvida han kunde ändra på information vi fått tidigare. Vi hann även med en sväng till Mr. Studierektor (Trevlig man!) Utan att nämna namn uppgav vi vårt ärende. Hans svarar typ: Är det Mister P? Vi tror att ryktet har gått fort, men tydligen var inte fallet så (min tanke: har han fått klagomål förr?!?!) Alltså, Mr. Studierektor var på vår sida, han tror att man kanske rent juridiskt kan göra så, men att det inte var riktigt rätt.

Idag fick vi ett mail där vi blir informerade om följande:


Detta meddelande gäller kompletteringen till tentamen på kursen "Didaktik med inriktning mot Grundläggande matematik II" och uppgifterna 2, 3 och 5, d v s områdena:
-
Bråk och decimaltal
-
Huvudräkning och skriftliga räknemetoder
-
Inledande algebra
Det är de uppgifter som Mister P. ansvarar för.
Kompletteringen av dessa uppgifter ska vara skriftlig.


Här följer ett långt inlägg om hur dessa ska lämnas in osv. och mailet avslutas med:


Eventuella frågor om ovanstående hänvisas till Mister P.



Obs. Mister P heter något annat i verkligheten!


Oh just det, jag har sått gräs i äggskal, och imorse när jag vaknade såg jag att det börjat växa =D

Av Sofie - 9 april 2007 15:46

Svaren till de två gåtorna är.1. Det är Maria som är den femte dottern. 2. Om du springer förbi tvåan kommer du tvåa, så enkelt är det =)

Av Sofie - 8 april 2007 19:13

jag blev utmanad av helena...Regler:Varje "spelare" börjar med att skriva sex sanningar/egendomliga saker om sig själv.Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.Till slut väljer bloggaren fem nya bloggare och gör en lista av deras namn.Efter att det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mera information.Mina 6 egendomliga saker:* Jag kan sitta med benen mycket konstigt. Måste ses.* Jag har en enorm kunskap om te* Jag har en förmåga att prata omkull stenar* Jag har städmani* Jag somnar oftast på en minut* Det finns få saker jag är rädd för, men insekter inomhus klarar jag inte av.Malin, Daniel, Emma, Malin, Tore

Av Sofie - 5 april 2007 11:28

men än så länge är det nästintill vindstilla! Får se hur det här utvecklar sig..om ett par timmar kommer bästa morbror och hämtar mig, hoppas vi inte blåser av vägen, klass tre varning utfärdad!Sen ska jag hem till tore, och på lördag är det familjemiddag hos mormor och tjocka släkten!

Av Sofie - 2 april 2007 13:01

när man hittar det här på skrivbordet =) Så söta dom är, Helena och Karro!

Av Sofie - 1 april 2007 19:39

Idag ska man luras. Jag har inte lurat någon idag.Det känns tråkigt.Idag har jag lagt ett 300-bitars pussel.Det var rätt roligt.Tore och jag ska skruva ihop ett IKEA-bord.Det kan bli kul.Jag har sett Kalle och chokladfabriken.Det var hysteriskt roligt.Jag poppade popcorn.De blev brända.De smakade äckligt.Det var inte alls kul.Tore räknar Matte E.Det verkar inte roligt.Jag tittade på ett tal.Jag förstod.Det var mycket roligt.Jag tittade på ett till tal.Det förstod jag inte.Det var mindre roligt.Nu sitter jag här.Och ingen har ens försökt att svara på gåtorna.De var en flopp.Det var tråkigt.Jag är hungrig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards