Alla inlägg under maj 2007

Av Sofie - 23 maj 2007 16:08

Jag är så innerligt trött. Trött ända in i själen. Solen skiner, fåglar kvittrar, ungar på praktiken som är snälla, bra betyg på svensktenta, resa till Karlskrona som blev mycket lyckad. Borde inte jag vara glad och sprallig?

Av Sofie - 16 maj 2007 17:45

[x] Lagat ett mål mat.
[x] Skaffat strykjärn
[x] Strukit
[x] Spontant kommit på att lägenheten ser rätt smutsig ut.
[ ] Köpt dammsugare
[x] Gjort något åt den smutsiga lägenheten.
[x] Glömt att handla dammsugarpåsar, kaffefilter eller tandkräm
[x] Kört en maskin tvätt.
[x] Kört två maskiner tvätt.
[x] Druckit alkohol i annat syfte än att bli full.
[x] Dekorerat.
[x] Ringt mina föräldrar enbart för att jag ville höra hur de mådde.
[x] Funderat på om jag äter tillräckligt med nyttig mat.
[x] Börjat äta nyttigare mat.
[x] Använt egna pengar till att köpa mat.
[ ] Börjat följa en dokumentärserie.
[x] Köpt vin i present..
[x] Handlat på IKEA.
[x] Använt dräkt.
[ ] Åkt på långweekendresa.
[ ] Börjat prenumerera på en dagstidning.
[x] Funderat på vad jag har åstadkommit i mitt liv.
[ ] Slutat plugga
[x] Gått på anställningsintervju
[x] Haft flera olika jobb
[x] Öppnat sparkonto
[x] tagit körkort
[ ] Ägt/äger bil
[ ] Börjat pensionsspara
[ ] Köpt en cykelhjälm för egna pengar.
[x] Promenerat utan i förväg bestämd destination.
[ ] Börjat uppskatta kaffe.
[x] Motstått frestelsen att skratta åt en korkad person.
[x] Skickat vykort från en utlandsresa.
[x] Besökt ett museum av egen fri vilja.
[x] Vattnat blommor.
[x] Regelbundet börjat stödja välgörenhet.
[x] Insett att mitt utseende inte spelar roll.
[x] Diskat.
[x] Parat ihop strumpor.
[x] Flyttat hemifrån
[ ] Ägt/äger din bostad
[x] Betalat hyra
[x] Skaffat försäkringar
[x] Dumpat någon
[ ] Blivit dumpad
[ ] Varit/är förlovad
[ ] Varit/är gift
[ ] Varit /är skild
[ ] Skaffat barn


35/ 50 Tillräckligt vuxen?

Av Sofie - 5 maj 2007 15:32

Borde vara skönt. Borde snabbt diska undan, bädda sängen och plocka ihop så att jag kan dammsuga och torka bort marinaden på golvet sen valborg. Stökigt, obäddat och skitigt.

Men nej då. Jag bara latar mig. Inbillar mig att man inte får ta det lugnt. Har i alla fall gjort ett experiment som ni får veta vad det är när jag har haft besök.

Äggsamhället håller på att vissna bort, men de ser lika glada, arga och pilska ut för det. Lyckliga ägg.


Av Sofie - 2 maj 2007 16:46

Jag skrev ett långt inlägg om helgen och valborg och skulle precis berätta om den stulna mjölken när sidan pissar sig. Jag HATAR allt just nu. BLÄ.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards